Home Top Ad

Responsive Ads Here

Wow.  Hayal kırıklığı ve şaşkınlık içerisinde olanları izliyorum. Çok küçük bir şekilde başlayan bu mesele Kore’nin son yıllardaki en...

Seungri, Burning Sun ve Buzdağının Görünen Kısmı


Wow. 
Hayal kırıklığı ve şaşkınlık içerisinde olanları izliyorum.
Çok küçük bir şekilde başlayan bu mesele Kore’nin son yıllardaki en büyük skandalına dönüşüyor.
Olay nasıl başladı?
Seungri bir K-pop idolü olmasının yanı sıra restoran ve kulüp sahibi. Olay onun kulübü Burning Sun’da çıkıyor. Kim Sang Kyo adlı bir müşteri, Burning Sun’da bir kadını taciz edilirken görüyor ve ona yardım etmeye çalışıyor ama kendisi güvenlik tarafından saldırıya uğruyor. Polis geldiğinde ise suçu ona atıyorlar ve onun kadını taciz ettiğini söylüyorlar. Kim Sang Kyo da bu olayı dışarıya, medyaya taşıyor ve bu olay Kore halkı arasında hızlı bir şekilde yayılıyor. Ve tabi ki de bir şeylerin yanlış olduğu halkın gözünden kaçmıyor. Kulüpte kavga çıkması çok olağan dışı olmadığı için olay buraya kadar çok da şüpheli değil fakat garip kısım polisin olayı görmezden gelmesi. Kim Sang Kyo “polise CCTV ye bakmalarını söyledim ama bakmadılar” diyor.
Sonra bir şekilde Burning Sun’ın eski çalışanları bazı mesajlaşmaları Dispatch e veriyor. Ve bu konuşmalardan VIP müşterilerin odalarına ‘servis’ amaçlı kadın gönderildiği görülüyor. Belki bu yere kadar olağan olabilir fakat kulübün özellikle sarhoş kadınları arayıp odaya seks amaçlı gönderdiği ortaya çıkıyor. Kaynak  
MD1: The VIP room is looking for a 'mulge' (drugged woman). VIP odası 'mulge' kadın arıyor. (uyuşturucu etkisi altında olan kadın)
MD2: Okay, I'm looking for one. Tamam, bakıyorum
MD1: Hurry and help me find one.  Çabuk ol ve bitane bul.
MD1: We don't need one anymore. Just look for someone who looks out of it.  Artık gerekmiyor. Kendinde olmayan birini bul yeter.
 MD2: I'll look for a 'snail' then.  Tamam bir ‘salyangoz’ arıyorum o zaman. (sarhoş ve kendisini kontrol edemeyen kadın)
MD1: Help me hit a home run. Biriyle yatmama yardım et. (hit a home run  yine burada kaba bir tabir kullanılıyor)

DirectorA: Look at the room right now. They're having sex. Odaya bak. Seks yapıyorlar.
MD1: How can you see that? Nasıl görebiliyorsun?
MD2: Wow~ it's true. Wow doğru
MD3: Going to Hong Kong in Burning. Burning de Hong Kong’a gidiyor. (Hong Kong a gitmek orgasm için kullanılan bir tabir.)
Bu videoya çekilmiş ve çalışanlar arasında paylaşılmış.
MD1: (Hidden camera picture) This woman's passed out. (Habersiz çekilmiş bir fotoğraf) Kadın bayıldı.
Director A: Her skirt's up. Eteği açılmış.
MD2: Great body but messed up face. Harika bir vücut ama yüzü mahvolmuş.
Director C: I only care about the top quality ones. Ben sadece en kalitelilerini/ güzellerini(hem vücüt hem yüz olarak?) seviyorum.
Director A: The woman at table O doesn't look to be in good condition, take her out. Masadaki kadının durumu iyi gözükmüyor, dışarı çıkar.
Guard 1: Got it. Tamam
Director B: Someone's hitting on the 'mulge' that I'm trying to pick up. Get a guard on them. Birisi benim ayartmaya çalıştığım 'mulge' ye asılıyor. Gözün onda olsun.
Guard 2: Got it. I have it taken care of. Tamam. Hallediyorum.

Bu noktaya kadar Seungri'nin dahil olduğu bir şey yok ortada, kulübün CEO su olarak gözüküyor ve kulüp ile olan ilişkisini ben sadece 'yüzüyüm, reklamını yapıyorum, yönetmekle pek alakam yok' diye açıklıyor. Yani kulübün nasıl işlediğini bilmiyordu ya getirdiler. tam bu sırada SBS, Seungri nin 2015’ten bir mesajlaşmasını yayınladı. Burada tamamı.
Konuşma gelen yabancı yatırımcılara cinsel hizmet sağlamak ile ilgili, konuşmadan önemli bir kısım: 
Kim: We prepared two main seats and sent security too. We’ll take good care.  Güvenlik ve yer hazırladık(Arena diye bir klüpte). Onlara iyi bakacağız.
Seungri: Okay, how about the girls? Ones who give well. Tamam, peki ya kızlar? İyi verenlerden
Kim: I’m calling them now but I don’t know if they’ll give. They’d give if it were you guys lol. Anyway, I’m calling the cheap ones. Wow… the size…3 of them are bigger than me. Anyway, I called ** (girl). They’re apparently Taiwanese gangsters. Onları arıyorum şimdi ama verirler mi bilmiyorum. Siz olsaydınız verirlerdi haha. Neyse ucuz olanları arıyorum. Wow…boyutları…3ü benden daha büyük. Neyse **(bir kızdan bahsediyor)aradım. Onlar belli ki Tayvanlı gansterlerler(?)
Singer C: Chinese people like girls who look like they had a lot of plastic surgery. Çinliler, çok estetik ameliyat geçirmiş gibi görünen kızları seviyor.
Seungri: Anyway, do a good job. Her neyse, işini iyi yap.
President Yoo: I’m preparing prostitutes now so when the two prostitutes come, Kim, lead the way and help them get to the hotel. Two is enough right?  Şimdi iki fahişe hazırlıyorum ve ikisi geldiğinde, Kim, sen onlara yolu göster ve otele gönder. İki yeterli değil mi?
Kim: Yes. I’ve sent the two gangsters. Evet, iki gangster gönderdim.

Tam anlaşılmayan birkaç kısım olsa da ne hakkında konuştukları belli. Bu konuşma ilk başta YG ve Seungri tarafından reddedildi ve sahte olduğu söylendi. Fakat şuan bunların gerçekliği kanıtlandı.
Bunlar yeterli değilmiş gibi YG ve Seungri’nin başka bir kulüp üzerinden vergi kaçırdıkları ortaya çıktı. Bu da yetmezmiş gibi tüm bunları ortasında YG “shredding company” denilen bir şirketi çağırıyor, bu şirketin yaptığı şey belgeleri, bilgisayardaki ya da her ne varsa görülmesi istenmeyen bunları yok ediyorlar. Ve bunu çekmeye çalışan muhabiri engelliyorlar, açıklama yaptılar yok bu devamlı yaptığımız bir prosedür diye ama kim inanır bu saatten sonra. Bu hareketle halk daha da güvenini yitiriyor YG’ye karşı ve kendilerini daha şüpheli bir duruma düşürüyorlar, sadece Seungri değil YG de şirket olarak işin içinde demek bu.
Bunların üzerine başbakanın çıkıp bu davayı ciddiyetle sürdüreceğini ve sonuçlandıracağını sözünü vermesi ile olay açıkçası Seungri ve Burning Sun’dan çıkıyor. Çünkü belli ki daha büyük bir problem var ortada. Habercilerin  kanıtları, polise değilde bir şirkete vermesi, polisin çok açık bir şekilde olayı kapatmaya çalışması, Burning Sun’daki işletilme şekli, uyuşturucu kullanımı ve belli ki yapılan kadın ticareti. Bunun Burning Sun’a özgü olup olmadığı sorgulanıyor artık ve bu olayla Gangnam’daki  diğer şüphelenilen kulüplerle ilgilide soruşturma başlatılıyor.
Bu sırada başka bir haber daha geliyor, Seungri’nin konuşmaları bir çok ünlü ismi içeriyor diye ve Seungri emekliliğini duyuruyor.
Hmm.
Açıkçası Seungri'nin yaptıklarını hafifletmek için söylemiyorum fakat Seungri daha çok günah keçisi gibi, şuan bütün suçlamalar ona atılıyor arkada daha büyük bir olay olmasına rağmen.
Burada rahatsız eden noktalardan biri fanların tutumu. Tamam Seungri belki olayın küçük bir parçası fakat bu işin içinde olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Seungri’nin instagramında olan uluslararası fanların yorumları  “oppa seni seviyorum ve destekliyorum”, “oppam öyle bir şey yapmaz” tarzında. Koreliler de gülüp dalga geçiyorlar “bu yabancıların yorumları gerçek mi?”, “gördüklerime inanamıyorum, bu fanlar ciddi mi şuan, kalp bırakıyorlar…” şeklinde. Ve Seungri’nin  konuşmalarının kesinliği KANITLANDI. Yani Seungri, kadınların kötü amaçlı kullanıldığı bir yeri işletiyordu ve reklamını yapıyordu, yani Seungri dolaylı yoldan da olsa kaba bir tabirle kadınları pazarlıyordu, bu daha ne kadar açık olabilir bilmiyorum. O yüzden bazı fanların “benim oppam yapmaz” demesi mide bulandırıcı bu noktada.
Her neyse şuan durum, başka ünlü isimlerinde isminin çıkması ile Burning Sun ve Seungri’den kopuyor. Bu sadece bir başlangıç gibi.

0 coment�rios: